Отримайте презентацію послуг та консультацію фахівця
Найкращі люди індустрії займаються процесом розробки вашого бренду
→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.
Архетип Зберігач втілює в собі мудрість та тепло. Відрізняється любов'ю до інших людей та вмінням співпереживати.
У безжальному світі, де кожен крок подібний до стрибка лабіринтом, Зберігач стоїть, як непохитний маяк у бурхливому океані життя. Цей архетип знайомий нам із казок, легенд та міфів. Уособлює безумовну відданість. Він оберігає, створює комфортне середовище та почуття домашнього затишку, дає підтримку та вселяє впевненість.
Зберігач, Дбайливий чи Опікун — той, хто простягає руку допомоги у темряві, хто втішає та захищає, закликає до добра та співчуття.
Девіз: полюби свого ближнього.
Бажання: дбати про оточуючих, щоб світ став кращим.
Ціль: захистити, допомогти іншим.
Страх: виявитися егоїстом, не отримати подяку, стати марним, жити в нестабільності та хаосі.
Талант: співчуття, доброта, щедрість.
Недоліки: жертовність, нелюбов до себе, невміння говорити «ні», іноді схильність до мучеництва.
Стратегія дій: забезпечити комфорт та відмінний сервіс.
Ці люди — справжні дбайливі ведмежата. Вони часто виходять за рамки власних інтересів, щоб допомогти іншим, дати опору та надати підтримку.
Як вважаєте, чому деякі бренди здаються такими затишними? Справа в тому, що вони створили образ дбайливої компанії, завжди готової прийти на допомогу та забезпечити найкращий сервіс. А вдалося їм це завдяки використанню якостей архетипу Зберігач.
Головна цінність таких брендів — забезпечити комфорт та підтримку, створювати умови для зростання, піклуватися та захищати.
Компанії-охоронці – завжди надійні та стабільні. Вони люблять традиції, віддають перевагу перевіреним методам, що гарантують успіх, і готові захищати благополуччя інших людей, як старші брати або добрі дядечки.
Уявіть будинок, де ви почуваєтеся в безпеці. Ось і Хранитель / Опікун створює для вас таке ж відчуття - він робить все можливе, щоб ви почували себе впевнено та комфортно.
Приклади Охоронців у світі брендів:
В цілому, цей архетип підходить для брендів, які асоціюються із турботою, затишком та здоров'ям. Може також використовуватись благодійними фондами та навчальними центрами.
Бренди-охоронці - більше, ніж просто компанії. Вони – ваша опора та захист. Це надійні компаньйони у світі товарів та послуг. Тому, коли ви шукаєте щось надійне, що викликає довіру, зверніть увагу на Охоронця — він не розчарує.
Архетипи у психології – це свого роду набори ідеалів і шаблонів поведінки, які живуть у підсвідомості впливають те що, як люди сприймають світ. Дбайливий або Зберігач є альтруїстом, яким рухає емпатія і бажання допомагати іншим.
Тобто архетип Зберігач — це частина особистості, яка прагне піклування та захисту. Опікуна можна дізнатися у батьках, учителях, лікарях, медсестрах, волонтерах, меценатах та просто у друзях.
Які вони - Охоронці?
Часто вони ставлять перше місце турботу про інших, а себе думають вже потім. Вони виявляють співчуття та щедрість, цінують домашній затишок і прагнуть його створити.
Зберігачі відіграють важливу роль у нашому житті та суспільстві в цілому. Вони формують почуття безпеки та впевненості, допомагають долати труднощі та вирішувати проблеми, наставляють на шлях істинний, роблять світ кращим. Вони роблять великий внесок у важливу для себе сферу і керуються принципами, властивими тому культурному середовищу, в якому вони живуть і працюють. Без них світ був би не таким доброзичливим.
У книзі «Герой і Бунтар» йдеться про те, що архетип Турботливий тривалий час виражався через материнську фігуру. Причому це могла бути як добра мама чи хрещена фея, так і зла мачуха чи відьма. Такий складний образ було важко інтерпретувати як єдине ціле, але з іншого боку це вказувало як його глибину та багатогранність. Все частіше цей архетип викликав асоціації з материнською та батьківською любов'ю, готовністю захистити свою дитину.
Охоронці дбають не лише про дітей, а й про старших людей, хворих, бідних, а також тварин. Вони готові прийти на допомогу всім, хто цього потребує. При цьому турбота часто носить інструментальний характер – коли людині не просто співпереживають, а роблять якісь дії, щоб вирішити її питання чи спростити життя.
Основні якості Охоронця:
Все, що ми знаємо про нього – це лише вершина айсберга, а для глибшого розуміння сутності слід ретельніше вивчати образ. Він не підкоряється тимчасовим рамкам, як багато людей, а ніби існує вічно, перетинаючи епохи та віки, щоб виконувати свою місію та підтримувати баланс у світі. Саме таким є архетип Зберігач.
Охоронці зазвичай піклуються про традиції, спадщину та стабільність. Їхня головна мета — зберегти та захистити те, що їм дорого. Як це пов'язано із брендингом?
Якщо ви будуєте персональний бренд, можете за допомогою архетипу Зберігач підкреслити свою відповідальність, надійність та відданість якості. Наприклад, експерту в галузі управління проектами це допоможе наголосити на професіоналізмі. Люди сприйматимуть його як людину, на яку можна покластися в будь-якій ситуації. З'явиться переконання, що він є надійним зберігачем інтересів компанії.
Ключове використання архетипу Зберігач — це вміти підкреслити унікальність і цінності. Необхідно бути послідовними у своїх діях та комунікації, щоб викликати довіру у своєї аудиторії. Наприклад, якщо ви блогер, потрібен контент, спрямований на збереження культурних цінностей та обговорення традицій.
Будувати власний бренд - це як будувати будинок. Кожна цеглина повинна бути правильно підібрана і розміщена на своєму місці.
Не забувайте, що власний бренд повинен відображати вашу унікальність. Не намагайтеся копіювати когось іншого. Будьте собою.
Якщо ви відчуваєте, що архетип Зберігач відповідає вашій особистості, цілям та цінностям, не соромтеся використовувати його в персональному брендингу. Пам'ятайте, що ваша відданість, надійність і готовність допомогти це і є ваші сильні сторони.
Зберігач зазвичай висловлює свої думки та ідеї обережно, ніби перевіряє кожне слово на міцність. Він може сказати щось на кшталт: «Я думаю, потрібно бути обережним з цією інформацією» або «Давайте подумаємо двічі, перш ніж приймати це рішення».
Дбайливий найчастіше говорить із теплотою та розумінням у голосі, м'яко та втішно. Ось кілька ознак таких людей:
Манера мови Хранителів/Дбайливих має велике значення, тому що вона створює атмосферу довіри та комфорту. Коли люди відчувають, що їх чують та підтримують, вони легше відкриваються та діляться своїми проблемами.
Словесні маркери архетипу: турбота, правильно, стабільність, якість, пристойно, добрий, слід.
Охоронець любить спокійну класику. Тому оптимальним варіантом стануть нейтральні, теплі та пастельні відтінки.
Яскраві відтінки, як правило, використовуються як акценти. Вони поєднуються зі світлими та нейтральними тонами, що врівноважує образ, додає гармонії та вселяє довіру. У той же час, така кольорова гама привертає увагу, виглядає енергійно та стильно.
Архетип Зберігач є образом захисника, опікуна, благодійника і просто того, хто бере на себе відповідальність за підтримку безпеки та гармонії, захищає інших, забезпечує затишок для оточуючих.
Але що відбувається, коли ця захисна сила виходить із-під контролю? У цей момент виникають деструктори — аспекти архетипу Зберігач, які набувають форми перфекціонізму, контролю, фанатизму.
Чого боїться Охоронець? Які в нього табу?
Здоровий прояв Зберігача – це баланс між збереженням цінностей та готовністю щось змінювати у своєму житті за потреби. Це справжня гармонія між минулим та майбутнім.
Тіньова сторона Зберігача – гіпертурбота, нав'язливість та посилений контроль. Це коли батько береться дзвонити своїй тридцятирічній дитині, пропонуючи допомогу у виборі дати відпустки. Або дбайливо кутає в пуховики та шапки своїх онуків у квітневу спеку. Турбота стає настільки надмірною, що прямо-таки руйнує.
Тіньовий Зберігач виділяється двома ознаками:
Така опіка ніколи не дає позитивних результатів. Тіньовий Зберігач досягає абсолютного контролю над своїми підопічними, але це руйнація. Згадайте медсестру Ретчед із роману «Пролітаючи над гніздом зозулі». Вона була впевнена, що приносить користь людям, а як насправді?
У спробі забезпечити безпеку та стабільність Зберігач може вдаватися до тиранії. Бажаючи підкорити інших, він заборонятиме їм діяти поза встановленими рамками.
А ще, у пошуках ідеального світу Зберігач схильний до надмірної романтизації минулого чи фантазій про майбутнє. Він мріє про щось нездійсненне, що ніколи не втілиться в життя. Витрачає час на ілюзію, а не на реальність.
Замість ідеалізації минулого чи майбутнього потрібно жити сьогоденням. Це допоможе уникнути розчарувань.
У вигляді Хранителя проявляється пряма постава, але з прагненням зайняти якнайменше місця. Його характеризує типова жіноча поза – з рівною спиною та поворотом тіла у бік співрозмовника, зі схрещеними ногами та складеними руками. Може часто використовувати «відкриті» та наставницькі жести.
Одяг Зберігача , як правило, зручний, у приглушених тонах, включаючи бежево-коричневі та молочні. Можуть бути м'які світлі відтінки зеленого, синього та рожевого, а також чорний колір.
У стилі одягу відображається ніжність та акуратність – з акцентом на симетрію та образний силует. Перевага віддається напівприлеглому крою, а також таким елементам, як спідниці міді, кардигани, твінсети та невеликі лаконічні аксесуари.
Характерні деталі одягу: акуратні вирізи та комірці, ряд дрібних гудзиків на кардиганах або блузах, запахи, шалеві коміри, блузи з бантом, делікатні рюші та волани. Тут важливо зберігати пропорції і дотримуватися єдиної кольорової гами.
Тканини можуть бути різноманітними – від помірно пластичних до тих, що добре тримають форму. Серед них трикотаж, твід, букле, шерсть, кашемір, льон та бавовна.
Візерунки: однотонна клітина, мільфлер, меланж, твід та дрібний принт.
Зберігач обирає скромні та класичні прикраси: перли, золото та медальйони. Любить не масивний годинник. Ретро та історичні елементи в прикрасах можуть наголосити на прихильності Зберігача до традиційних цінностей.
Міфологія
У міфології різних культур Хранителі представлені як божества, істоти або герої, які мають знання, мудрість і силу, необхідну для захисту світу, певної людини або аспекту життя.
Наприклад, римська богиня Кура, ім'я якої означає турботу. Вона створила першу людину і дбає про неї, як про своє творіння. І мова тут не про пристрасть, а про відданість. Вона представлена як творець людства та мати.
Іншим прикладом є Геній. У римській міфології уособлює духів-охоронців, які віддані людям, предметам та місцям, захищають людей від злих духів, а також визначають характер людини та атмосферу місцевості.
Мистецтво
В епоху Ренесансу багато художників, наприклад, Леонардо да Вінчі та Мікеланджело, виступали як Зберігачі знань та культурної спадщини. Їхні твори були свого роду вікнами у минуле, даючи відсилання до наукових відкриттів, міфологічним та релігійним темам. Роботи творців надихали та навчали майбутні покоління. Надихають вони й сьогодні.
Архетип Зберігач проявляється у тих роботах, які відображають традиції, тепло, турботу та затишок. Це можуть бути пейзажі із зображенням домівки, саду, місця сили, портрети сім'ї, а також абстракції, пов'язані з улюбленими місцями, подіями та людьми.
Історія
Бібліотека Олександрії у Стародавньому світі служила не лише сховищем книг та рукописів, а стала справжнім символом знань та освіти. Вона зібрала в собі скарби літератури, філософії, науки та історії, залучаючи вчених із усього світу. Хоча бібліотека була знищена, її спадщина продовжує мотивувати людей на пошук та збереження знань.
Архетип Зберігач залишається важливим елементом у культурі та мистецтві. У постійно мінливому світі, де загрози для нашої спадщини можуть бути як зовнішніми, так і внутрішніми, Охоронці є стражами мудрості та культурного багатства.
У всіх своїх формах та проявах кіно — це не лише дзеркало реальності, а й портал у світ фантазії, який відкриває нам двері до різних архетипів людського досвіду. Архетип Зберігач у цьому плані втілює ідею захисту, мудрості та турботи. На екранах він знаходить свій відбиток у найрізноманітніших образах і персонажах, збагачуючи наше розуміння нього.
Архетип Дбайливий, по суті, є тією силою, яка дбайливо зберігає, захищає і спрямовує.
Один із найпоширеніших образів Зберігача — путівник та мудрець. Цей персонаж зазвичай має величезний досвід, завдяки якому допомагає героям долати труднощі і впізнавати себе. Прекрасний приклад – Обі-Ван Кенобі із «Зоряних війн». Саме цей персонаж дбайливо веде Люка Скайуокера шляхом джедая.
В інших випадках Зберігач може бути символом стабільності та захисту. Цей аспект особливо яскраво проявляється у фільмах про супергероїв, де Охоронці допомагають головним героям впоратися із внутрішніми та зовнішніми загрозами.
Деякі Зберігачі приховують важливі таємниці або предмети, які можуть змінити хід сюжету . Вони створюють інтригу та напругу, змушуючи героїв та глядачів шукати відповіді. Приклад такого образу є археолог Індіана Джонс. Він досліджує стародавні місця і полює за містичними артефактами, часто стикаючись із темними силами.
У кіно архетип Зберігач знаходить відображення у сімейних драмах, історіях про стосунки дітей та батьків, а також історичних костюмованих серіалів, таких як «Аббатство Даунтаун».
Ким би не був Охоронець у фільмах, він — віддзеркалення самих нас. Будь-яка людина може бути Зберігачем сімейних традицій, спадщини чи навіть потаємних знань.
Відомий як «Скеля», Дуейн Джонсон – це не лише зірка голлівудських блокбастерів, а й символ надійності, міцного плеча. У фільмах він часто грає ролі героїв, які захищають своїх близьких та борються за справедливість. До речі, у реальному житті Джонсон теж добре проявляється як Охоронець: актор підтримує безліч благодійних та соціальних ініціатив.
Акторка присвятила значну частину свого життя боротьбі за права людини. Її робота як посланниця доброї волі Всесвітньої організації охорони здоров'я та її ініціатива в галузі гуманітарної допомоги в різних країнах світу роблять її яскравим прикладом Зберігача, який захищає та допомагає тим, хто в біді.
Колишня перша леді США доклала багато зусиль у галузі освіти, здорового способу життя, захисту прав жінок та дітей. Вона є іконою для багатьох людей у всьому світі. Прочитайте її книгу «Becoming» — захоплююча розповідь сильної жінки про подолання труднощів та особистий кар'єрний шлях.
Кетрін – дружина принца Уельського Вільяма, принцеса Уельська не лише розділила тягар життя спадкоємця престолу, а й постійно підтримує близьких, намагається зберегти монархію, бере активну участь у житті королівства і робить все для єдності нації. За її активну діяльність та стійкий характер її називають скелею, опорою монархії. При цьому у своєму образі вона постійно транслює жіночність, м'якість і відданість традиціям – якості, властиві дбайливим людям.
Хоча ці знаменитості — дуже різні люди в житті, у них різні хобі та професійні шляхи, їх поєднує людяність, бажання допомагати та робити добрі справи. Їхня діяльність робить світ кращим і безпечнішим.
Зберігач — це про комфорт, безпеку, допомогу, доброту і турботу про людей.
У сфері брендингу цей архетип допомагає висловити ідею емпатії та підтримки. Компанії, які використовують образ Зберігача, прагнуть до благополуччя клієнтів та високої якості продуктів. Їхнє завдання – створити зручне місце або умови для інших людей. Тому основним вирішенням проблеми у них є увага, турбота, співчуття та допомога.
Характерні риси брендів-охоронців:
Ціновий сегмент: будь-який.
Приклади брендів:
Dove. Символ бренду — голуб, що летить, — насправді, символ світу. Це з початковим призначенням продукції. Компанія спочатку виробляла мило для обробки опіків та засоби для солдатів, які постраждали під час війни.
UNICEF. Являє собою об'єднання волонтерів, експертів та меценатів, діяльність яких спрямована на розвиток суспільства, захист прав дітей, допомогу нужденним, постраждалим від війни, стихійне лихо та домашнє насильство.
Pampers. Бренд виробляє продукцію із любов'ю до дітей. Його метою є турбота про малюків, їх правильний розвиток та щастя. Тому компанія постійно моніторить ринок, вивчає потреби аудиторії, проводить дослідження, впроваджує екологічні стандарти та шукає нові способи вдосконалення дитячих товарів.
Marriott. Це бренд, який пропонує різні типи готелів для зручного відпочинку. Компанія дбає про комфорт клієнтів, тому розробляє рішення для любителів різних подорожей – можна замовити номер як у розкішному хмарочосі, так і в затишному куточку посеред природи, як провести відпустку у преміальному місці з масою розваг, так і оселитися на тривалий термін у готелі з домашньою обстановкою.
Як вибудовувати комунікацію з клієнтами, якщо ваш бренд – Зберігач? Наголошуйте на сімейних цінностях. Підтримуйте тісні зв'язки з покупцями, вибудовуйте довірчі стосунки зі споживачами, оперативно реагуйте на запити та надавайте якісний сервіс.
На перший погляд здається, що архетип Опікун підходить лише тим бізнесам, діяльність яких пов'язана із забезпеченням домашнього комфорту та вирішенням проблем людей. Але насправді багато сфер підходять для впровадження дбайливого образу.
Архетип Зберігач можна використовувати, якщо:
Бренди-охоронці можуть похвалитися високим рівнем обслуговування та турботою як про клієнтів, так і про своїх співробітників.
У світі реклами, де кожен виборює увагу споживача, придумуючи мільйони різнопланових закликів, існує певна магія. Завдяки магічним зусиллям можна виділити своє оголошення з натовпу, привернути увагу і викликати інтерес в аудиторії. Допоможе в цьому архетип Зберігач — потужний психологічний образ, що проникає у свідомість людей, який змушує замислитися над тим, що ми робимо, і дає відчути себе потрібними.
У рекламі архетип Зберігач найчастіше використовується для звернення до базових людських потреб безпеки та стабільності. При цьому безпосередньо заявляти про те, що ви дбаєте про споживачів, – неефективно. Треба зробити так, щоб людина сама це зрозуміла, а також підштовхнути її до допомоги оточуючим. Так ви підвищите його значущість та цінність, що, у свою чергу, збільшить його лояльність до вас.
Як спілкуватися з аудиторією: покажіть, що ваш продукт допомагає дбати про близьких та вирішувати проблеми.
Які продукти рекламувати: юридичні послуги, благодійні проекти, ремонт речей та будинку, послуги у сфері медицини, виховання та охорони, товари для дому, засоби догляду за шкірою та ін.
Наприклад, у рекламі автомобілів часто звертаються до відчуття захищеності, пропонуючи сучасні системи безпеки та надійні конструкції. Аналогічно і з товарами для дітей – тут крім розвиваючого та розважального аспектів, важливі екологічність та безпека.
З іншого боку, реклама про турботу - кліше, нудний шаблон. Багато компаній намагаються показати, що їхній продукт самий, демонструючи образи помічника і захисника. Але таке швидко набридає. Важливо додати креативність, щоб виділитися. В іншому випадку ви просто станете як усі, а такі бренди не запам'ятовуються.
Реклама за правильного підходу є ефективним способом просування. Але підвищення продажів слід підключати й інші канали, зокрема соціальні мережі. Оскільки зараз багато людей зависають на різних платформах з метою спілкування, розваги та покупок, ви можете знайти своїх покупців. Але для цього важливо залучити та утримати аудиторію, довести їй, що ви цікаві та корисні. Вирішити це завдання допомагає грамотно складений контент-план, що включає не тільки графік виходу постів, а й ідеї, теми та фішки для публікацій, що чіпляють.
Як створити ефективний контент-план для бренду-хранителя:
|
Пам'ятайте, що ваше завдання – не лише допомагати та піклуватися про інших, але й показати людям, що вони важливі, підштовхнути їх до допомоги оточуючим, довести їм, що за допомогою вашого продукту вони можуть зробити добро та змінити світ. І все це має знаходити відображення у вашому контенті.
Зберігач може виявитися у вашому приятелю, який завжди прийде на допомогу, або у батька, який віддано захищає своїх дітей.
Зберігач — це ще наші цінності та переконання, які ми готові захищати та зберігати, незважаючи ні на що. Це не просто образ із давніх легенд. Це частина нашого внутрішнього світу. Розкриваючи його таємниці, ми можемо глибше зрозуміти себе та своє місце у цьому світі.
А щоб створити турботливий образ бренду, використовуючи характеристики Зберігача, звертайтесь до студії WeLoveBrands. Допоможемо вам виділитися на ринку, чітко позначити ваші цінності через візуальні елементи та викликати цікавість аудиторії. Для консультації зв'яжіться з нами по телефону або у месенджерах.
Зберігач – це один із архетипів, які були вперше введені в психологію швейцарським психоаналітиком Карлом Густавом Юнгом. Вони являють собою універсальні символічні образи та зустрічаються у міфах, оповідях, легендах, сновидіннях, культурі, мистецтві, рекламі та повсякденному житті.
Архетип Зберігач – образ захисника, опікуна, того, хто забезпечує безпеку, стабільність та порядок. Може виявлятися як усередині людини, і у суспільстві.
Внутрішній Зберігач є символом свідомої чи несвідомої частини особистості, яка прагне захистити себе чи інших від небезпек, загроз чи хаосу. У суспільстві Зберігач часто представляє організації, інститути чи людей, які відповідають за громадську безпеку, правопорядок та захист інтересів групи.
Зберігач може також асоціюватися з аспектами, пов’язаними із турботою, відповідальністю та відданістю. Цей архетип ви зустрінете у таких формах: батьківський захист, професійний обов’язок і навіть патріотизм.
Декілька ознак, на які слід звернути увагу:
Однак варто пам’ятати, що кожна людина унікальна, і рівень виразності тієї чи іншої якості може відрізнятись у різних людей.
Охоронці зазвичай носять простий, зручний і акуратний одяг, який може відображати їх скромний спосіб життя. Речі з натуральних матеріалів, таких як бавовна, льон або вовна, додатково підкреслюють їхню приземленість.
Особливо цінується класичний стиль: лаконічні піджаки, пальта, штани або спідниці, виготовлені з якісних матеріалів. Колірна гама, яку віддає перевагу Хранителю, стримана і серйозна. Їм до смаку темні відтінки: чорний, темно-синій, коричневий чи сірий.
Часто Охоронцям приписують довгі бороди та волосся. Вони можуть здаватися втомленими – через досвід та навантаження під час вирішення проблем .
При цьому, Зберігач виглядає впевнено та спокійно. Він може мати пряму поставу та впевнену ходу. Його зовнішній вигляд є авторитетним.
В дизайні архетип турботливий має такі прояви: м’яка друкарка без грайливих елементів, акуратні шрифти із засічками, слабкі контрасти, плавні лінії, природні мотиви, теплі натуральні відтінки, ефект потертості, баланс у композиції.
Бренд-охоронець буде органічним у таких сферах:
У рекламних кампаніях можна позначати свою продукцію чи послуги як надійні та безпечні, що забезпечують комфорт та вирішення проблеми. Це особливо важливо щодо товарів, пов’язаних зі здоров’ям чи сімейними цінностями.
Цей архетип неспроможна існувати без турботи. Покажіть, що ваш товар подбає про клієнтів, як ніхто інший.
Можете додати поради про фінансове планування, управління стресом, підтримку здорового способу життя або на іншу тему, пов’язану з вашою діяльністю. При цьому стосунки з цільовою аудиторією вибудовуйте в теплій, дружній або навіть сімейній атмосфері.