→ З бомжа у мільйонери. Встигни заробити Bums — нова криптовалюта в Telegram, інвестуй та заробляй.

Фармацевтичний неймінг: назви лікарських препаратів

0

Оцінили: 0

Зміст:
Розмір шрифту:

Фармацевтичний неймінг: назви лікарських препаратів

Успіх нового медикаменту на ринку багато в чому залежить від вдалої назви. Саме вона є першим кроком до побудови бренду, на неї насамперед звертають увагу споживачі. І якщо нейм буде легко вимовлятися, швидко запам'ятовуватися і викликати приємні асоціації, то покращить сприйняття та впізнаваність продукту.

А це дозволить збільшити продаж. Тому назва ліків має нести таке емоційне навантаження, яке спонукало б покупця придбати їх.

Одним з найвдаліших неймів серед лікарських засобів вважається «Віагра». Незважаючи на те, що це окремий препарат, так почали називати цілу групу медикаментів, спрямовану на лікування еректильної дисфункції у чоловіків.

Із цього випливає: якщо найменування ліків підібрано правильно, це забезпечить товару комерційний успіх, а компанії-виробнику багатомільйонний прибуток.

drug-names

Назви ліків за рецептом і без нього: у чому різниця

Кожен новий медичний препарат має дві назви: МНН та ТН. МНН – це міжнародна непатентована назва, а ТН – це торгова назва. Вони відрізняються за технологією формування.

drug-namesРецептурні лікарські засоби

Повинні легко запам'ятовуватися насамперед фармацевтами та лікарями, оскільки саме вони радять пацієнтові той чи інший препарат. Тобто, милозвучність та оригінальність тут відходять на другий план. А ім'я вигадують в основному за діючою речовиною, пов'язаною із захворюванням. Тому препаратам часто надають МНН, яке зрозуміле вузькому колу фахівців у сфері медицини.

Для медиків та фармацевтів критерієм вдалого найменування є наявність клінічної термінології. Але для непосвячених воно здасться незрозумілим і важковимовним. Наприклад, Ізокарбоксазид, Есциталопрам, Флуоксетин, Хлорпромазин, Доксициклін і т.д.

Крім того, для лікарів має значення виробник лікарського засобу. Пацієнт купить те, що фахівець написав у рецепті, або аналог препарату з тією ж діючою речовиною, яку порадить в аптеці фармацевт.

drug-namesБезрецептурні препарати

Для безрецептурних ліків, які покупець вибирає собі сам, важлива запам'ятовуваність, зрозумілість, лаконічність. Тому для таких медикаментів вигадують звучні торгові назви, які легко вимовляються. Вони відрізняються впізнаваністю і не вводять покупця в оману (Герпевір, Віаль, Нурофен, Нокспрей, Магнікум, Фервекс та ін.).

Вдалий нейм – той, який на слуху і знайомий практично кожному.

Наприклад, міжнародна непатентована назва «силденафіл цитрат» носить вже згадана вище «Віагра». Найменування лікарського засобу було створено поєднанням двох слів: «сила» та «Ніагара». Гарний асоціативний ряд прославив товар у всьому світі. Це робота фахівців. Тому часто придумати назву для нових фармпрепаратів доручають неймінговим агентствам, які працюють з медичними продуктами.

drug-names

Принципи сучасного неймінгу лікарських засобів

Створення торгової назви медпрепаратів потребує врахування багатьох чинників, тому вкрай потрібний професійний підхід. Не останню роль відіграє конкуренція на ринку медичних товарів та цільове призначення лікарського засобу. Однак, так було не завжди.

До 1961 року для назви ліків використовували складні слова латиною, складені за їх хімічними формулами. Їх надавав новим медикаментам Міжнародний союз теоретичної та прикладної хімії. Наприклад, усім знайомий «Анальгін» носив назву «натрію 2,3-диметил-1-феніл-4-метиламінопіразолон-5-N-метансульфонату гідрат». Якщо ця багатоповерхова хімічна формула була зрозумілою хімікам, то лікарі плуталися. Що вже казати про пацієнтів. Тож було знайдено рішення. Медики США запропонували створити спеціальну раду, яка допомагала надати складній назві препарату лаконічну, незабутню і просту у вимові форму.

Не дивно, що сьогодні просування ліків під їхньою офіційною назвою стає неефективним. Медичні препарати вимагають гучних імен, як і більшість звичних товарів.

Витрати на рекламу лікарських засобів і так зростають. А якщо вони мають ще й назви, що важко вимовляються, то це може пригальмувати вихід якісних препаратів на ринок і завдати значної шкоди компанії-виробнику. Тому у сфері фармацевтики до розробки нейма нового продукту залучають фахівців.

drug-names

Критерії вдалої назви медпрепаратів

Щороку з'являються нові лікарські препарати. Це і вітаміни, і антибіотики, і БАДи, і противірусні, і мазі та ін. Кожен продукт має складний хімічний склад та своє призначення. Часто запам'ятати діючу речовину люди не можуть, тому компаніям доводиться вигадувати прості та зрозумілі назви, що натякають на проблему та її вирішення (Сонміл, Візоптик, Вітрум, Ангілекс, Траумель та ін.).

Як створити привабливу назву медикаменту, щоб її можна було легко рекламувати і продавати? Зробіть його відповідним ряду критеріїв.

Властивості хорошого нейма лікарського засобу:


drug-namesстислість – ім'я має складатися не більше ніж з 8-10 літер;


drug-namesвідтворюваність – уникайте складних поєднань приголосних, щоб слово легко вимовлялося, тоді воно й легше запам'ятається;


drug-namesзрозумілість – ніякої двозначності бути не повинно, щоб ім'я не збивало з пантелику, не плутало лікарів та пацієнтів;


drug-namesзапам'ятовування – люди звертають увагу на яскраве, незвичайне, цікаве, тому легко запам'ятовують такі назви (наприклад, слова «пшик», «джаз», «едем», «факел», «цунамі» до фармацевтики хоч і не мають стосунку, але викликають певні асоціації та виділяються на тлі інших подібних);


drug-namesактуальність – плюсом стане, якщо в назві буде вказано область застосування препарату, але без модних слів;


drug-namesунікальність – ім'я не повинно копіювати інші або бути співзвучним, схожим на вже зареєстровані.

Назва медпрепарату – важливий елемент бренду. Від того, наскільки воно буде ефективним, залежить успіх просування продукту.

Дізнатися, наскільки вдалими є вибрані варіанти, можна оцінивши їх за кількома критеріями.

Для цього дайте відповідь на наступні запитання:


drug-namesЧи викликає назва ліків прогнозовані асоціації?


drug-namesЧи має вона охороноздатність?


drug-namesЯкі емоції викликає?


drug-namesЧи має назва негативне трактування іноземними мовами?


drug-namesЧи є ім'я медикаменту привабливим та зрозумілим?


drug-namesЧи можливо додати графічні елементи до написаної назви препарату?

Давши відповіді на ці питання, ви відсієте неефективні чи недопрацьовані назви та залишите найдієвіші. А з них вже відберете ті, які найкраще передають ідею бренду та найпростіше запам'ятовуються аудиторії.

drug-names

Групи ліків: як назва препарату відповідає його призначенню

Для створення торгової назви фармпрепаратів часто використовують латинські та грецькі слова чи їх частини. Вони знайомі більшості пацієнтів, а тим більше лікарям – наприклад, дерма, фарма, форте, фобія та ін. Це дозволяє отримати нейм, що відображає призначення продукту, що дає відсилання до вирішення певної проблеми.

Особливості назв різних видів лікарських препаратів

Лікарські засоби для лікування шкіри мають у своїй назві переважно корінь грецького слова «дерма», яке перекладається як «шкіра». Наприклад:


drug-namesДермазол – препарат для лікування шкіри волосся;


drug-namesДермасан – рідина для усунення сухості та тріщин шкіри рук;


drug-namesДермалекс Atopic – лікарський засіб для лікування атопічного дерматиту;


drug-namesDermacos Anti-Spot – крем, що перешкоджає утворенню пігментних плям;


drug-namesЛактоДерм – засіб для усунення запальних захворювань шкіри.

 drug-names

Корінь «ентерон» у назві препарату вказує на лікування захворювань кишківника:


drug-namesЕнтерожерміна – для відновлення мікрофлори кишечника;


drug-namesЕнтерол – ліки при діареї та колітах;


drug-namesЕнтеронорм – при дисбактеріозі;


drug-namesЕнтеролакс – для полегшення дефекації;


drug-namesЕнтероклін – для детоксикації.

 drug-names

Частка «гастер» говорить про ліки для шлунка:


drug-namesКомбіспазм гастрокомфорт – лікування гастриту;


drug-namesГастростоп – препарат від виразок, нудоти, газоутворення, підвищеної кислотності та іншого;


drug-namesГастротоп – комплексна терапія захворювань шлунка;


drug-namesГастрофіт-Таб – ліки при гастриті, виразках шлунка та дванадцятипалої кишки;


drug-namesГастрофарм – добавка для нормалізації роботи органів травлення.

drug-names

Використання у назві латинського слова «кор» означає, що препарат призначений для лікування серцево-судинних захворювань:


drug-namesВалокордин – неврози, порушення сну, дратівливість, функціональні розлади серцево-судинної системи;


drug-namesКорвалол – тахікардія, спазм коронарних судин, гіпертонія, вегето-судинна дистонія та інше;


drug-namesКордарон – тахікардія, фібриляція шлуночків;


drug-namesКорвалмент – стенокардія, морська хвороба, істерія;


drug-namesКорвазан – серцева недостатність.

drug-names

Частка «алгос» у назві ліків перекладається з давньогрецької мови як «біль», тому позначає групу обезболювальних препаратів:


drug-namesАнальгін – для усунення болю різного походження;


drug-namesСпазмалгон – усунення болю при спазмах м'яких тканин.

Слово «естезіс» (позначає почуття) також використовується в назвах знеболюючих:


drug-namesБеластезин – від спазмів;


drug-namesНовостезин – для місцевої анестезії.

Частка «каїн» (походить від наркотичної речовини кокаїн, який має знеболювальну дію) присутній у назвах препаратів цієї групи:


drug-namesЛідокаїн – розчин для місцевої анестезії;


drug-namesНовокаїн – знеболюючий для місцевої, інфільтраційної анестезії та лікувальної блокади.

Якщо є в назві частка «холе» і похідні від нього, це препарат для лікування жовчного міхура (гепатопротектор): Холікс, Холівер, Холенорм, Холосал Плюс, Холівія і т.д.

У назвах медпрепаратів, які знижують тиск, може бути склад «рау» (Наприклад, Раунатин). Він взятий зі слова «раувольфія». Ця рослина в тропіках, відома своїми лікувальними властивостями. Однак переважна більшість назв препаратів цієї групи все ж таки пов'язані з таким активним метаболітом, як еналаприл: Еналаприл, Анаприлін-Здоров'я, Ноліпрел аргінін форте, Каптоприл, Берліприл і так далі.

drug-names

Приклади вдалих назв медикаментів:


drug-namesЖарознижуючі – можуть містити слово «пір», яке означає «огонь» (Аспірин, Анопірін, Бупірол), але це не обов'язково для імені, що запам'ятовується (ось ще приклади в цій групі – Ібупрофен, Вольтарен, Панадол).


drug-namesПротизапальні – Сульфацил, Німесіл, Ортофен, Найз, Диклофенак та ін.


drug-namesАнтибіотики – Азімед, Зіоміцин, Азіцин, Сумамед, Новокс, Ципрінол і т.д.


drug-namesПротивірусні – Аміксин, Новірин, Флавовір, Гропрім, Ліпстер, Віракса, Ацик.


drug-namesБАДи – Тут найчастіше застосовується назва головної речовини або вказується дія, яку вона виконує: Риб'ячий жир, Ехінацея, Біотин, Іммустат, Мультігрип Фіто та ін.


drug-namesГормональні – Прогестерон, Тирозол, Клайра, L-Тіроксін, Летеро, Дівігель.


drug-namesПсихотропні – Адажіо, Абізол, Азапін, Бетамакс, Оласін, Солекс, Стрезам, Фрейм та ін.

Всі ці назви короткі, що легко вимовляються і запам'ятовуються. Для міцного зв'язку з вашим продуктом не обов'язково вказувати основну діючу речовину, адже тоді ім'я може стати співзвучним із конкурентами. Щоб отримати відомий оригінальний нейм, варто спробувати використати незвичайні для медичної сфери слова. Але тоді доведеться добре продумати маркетингову стратегію для створення асоціацій з медпрепаратом та формування у свідомості аудиторії потрібного вам образу.

Назва лікарського засобу – це перший крок, щоб просунути продукт на ринку. Хто ж займається його розробкою та тестуванням, аналізує відгук цільової аудиторії? Про це читайте далі.

drug-names

Хто займається розробкою назви ліків

На перший погляд здається, що вигадувати назви для медикаментів мають працівники чи керівники компанії-виробника. Вони знають історію розробки, формулу, особливості молекулярної сполуки. Тому вважається, що ця робота їм вдасться краще ніж стороннім людям.

Однак розробники фармацевтичних продуктів не мають знання в неймінгу. Це серйозна справа, яка потребує професійного підходу. Потрібно провести аналіз ринку, оцінити конкурентів, потреби цільової аудиторії, розробити фірмовий стиль та дизайн упаковки, а вже після приступати до генерації назв. Отже, виробники часто звертаються до агентств та студій, що спеціалізуються на створенні нейма та бренду з нуля в цілому. Адже вдала назва лікарського засобу забезпечує високу конкурентоспроможність нового продукту, підвищує його впізнаваність і як наслідок, приносить прибуток підприємства.

Професійно займається неймінгом брендингова агенція WeLoveBrands. Фахівці пропонують повний цикл послуг зі створення назви: від дослідження ринку, конкурентів та цільової аудиторії до подальшого просування бренду.

Як замовити назву лікарського препарату

Неймінг – це комплексний та складний процес розробки назви. У нашій студії формування імені нового медичного продукту починається з підготовки технічного завдання. Замовник заповнює бриф на фармацевтичний неймінг і вибирає відповідний варіант за ціною.

Вартість неймінгу:


drug-namesназва для регіонального фармпродукту – 210$;


drug-namesім'я торгової марки ліки для реєстрації в Україні – 350$;


drug-namesназва медикаменту для реєстрації в Європейському Союзі та країнах пострадянського простору (Крім РФ та Білорусі) – 630$.

Після заповнення брифу та узгодження деталей фахівці переходять до створення назви. Це процес поетапний.

drug-names

Етапи розробки назви ліків:


drug-namesДослідження. Розробка імені нового лікарського засобу починається з аналітики. Потрібно дослідити цільовий ринок і скласти портрет потенційного клієнта, дізнатися про його переваги та вимоги до продукту. Так буде зрозуміло, як позиціонувати ліки. Крім того, проглядаються назви у конкурентів, щоб уникнути повторень та зрозуміти, як можна від них відбудуватися, а також визначити тенденції у неймінгу.


drug-namesВивчення фармпродукту. Проводиться аналіз медичного препарату: фармакологічні, хімічні властивості, показання, протипоказання, способи застосування та взаємодії з іншими лікарськими засобами. а також вплив на організм людини. Потрібно визначити, які почуття та асоціації назва має викликати у цільового покупця.


drug-namesПобудова концепції. Створюється головна ідея бренду – його образ. На базі цього будуватиметься назва, логотип, фірмовий стиль.


drug-namesПошук назви. На основі зібраних даних та вимог клієнта формується «дерево асоціацій» і підбираються варіанти, різні за стилістикою та подачею.


drug-namesВідбір. З перелічених властивостей, які повинна мати назва лікарського засобу, проходять перевірку всі знайдені варіанти.


drug-namesЗатвердження. Ті назви, які було відібрано, надсилають замовнику на затвердження. Під кожним варіантом прописуються причини вибору, а також, якщо є, приховані посилання та смисли.

Після того, як клієнт вибере назву, що сподобалася, його треба буде зареєструвати в Державному Департаменті інтелектуальної власності та створеному при ньому Укрпатенті. Вартість реєстрації назви дорівнює близько 130$.

Більш детально про неймінг, етапи розробки та тарифні плани ви можете дізнатися на офіційному сайті агентства WeLoveBrands за посиланням. Для створення назви лікарського препарату, що запам'ятовується, і унікального впізнаваного фірмового стилю зателефонуйте нам або напишіть у месенджери.

Оцініть матеріал:

Натисніть на сердечко, щоб проголосувати!

Кількість голосів: 0

Середня оцінка 0 / 5