QR-код – це віртуальні дані, зашифровані у двовимірний значок квадратної форми з чорно-білих пікселів типу штрих-коду і які зчитуються за допомогою камери смартфона або спеціальної програми. QR є абревіатурою від фрази Quick Response, яка розшифровується як «швидке реагування».
К’юар-код вигадали фахівці японської компанії Denso Wave у 1994 році, яка була дочірнім підприємством Toyota. Необхідно було відстежувати автомобілі і деталі, що випускаються, тому розробили спосіб кодування японських ієрогліфів, латинських літер, цифр та інших символів у вигляді нового різновиду штрих-коду, що отримав назву QR-код.
Звичайний штрих-код міг зберігати невеликий обсяг даних із літер і цифр, а кьюар-код – набагато більше. До того ж, завдання полягало у тому, щоб створити формат, що легко зчитується під будь-яким кутом і буде впізнаваним.
Перший варіант містив 7000 символів (серед них ієрогліфи) і сканувався швидше за штрих-код. Крім того, він задовольняв запит споживачів про прозорість виробництва, постачання і продаж.
Так QR-код почали використовувати в усіх галузях промисловості, оскільки розробники відмовилися від патентних прав і зробили його загальнодоступним. Сьогодні це означає, що кожен може генерувати і поширювати власний к’юар-код для зберігання різних даних (посилань, тексту, контактів, доступів тощо).
К’юар-код працює як засіб передачі даних, отримати які можна швидко і просто. Тобто якщо немає місця для великого обсягу інформації, її зручно зашифрувати у спеціальний код. Це особливо вигідно під час створення візиток, листівок, квитків, рекламних матеріалів тощо.
QR-код – це сучасний спосіб передавання інформації. Як повідомляє Statista, кількість людей і бізнесів, які використовують к’юар-коди, щороку зростає. За прогнозами, до 2025 року кількість американців, які сканують коди, зросте до 99,5 млн. Але вже зараз їм віддають перевагу власники смартфонів як способу отримати швидкий доступ до маркетингових і рекламних пропозицій, а також різної інформації.
У топ-10 найпоширеніших рішень для к’юар-коду входять: URL, файли, візитні картки, соціальні мережі, HTML, MP3, меню, YouTube, магазини застосунків і програм, Facebook. І це не без причини. По-перше, зростає кількість власників смартфонів. По-друге, доступ до мережі є повсюди. І, врешті-решт, у сучасних гаджетах функція сканування QR-коду вже присутня.
Виділяють два основні типи: статичний і динамічний.
Статичні QR-коди можна створювати у необмеженій кількості та безкоштовно на будь-якому генераторі. Але вони зазвичай мають обмеження за часом і не дають редагувати інформацію або відстежувати кількість сканувань. Такі коди придатні для особистого користування, наприклад, як посвідчення особи. Їх можна налаштувати так, щоб вони відповідали фірмовому стилю компанії.
Статичним можна зробити код для Twitter, Instagram, TikTok, LinkedIn, Spotify, Tripadvisor, SMS, простого тексту, статичної URL-адреси, біткоїнових платежів, переказів через SEPA, електронної пошти, Wi-Fi, візитної картки.
Саме такий к’юар-код ви можете згенерувати за допомогою нашого генератора QR-кодів.
Динамічні – це сучасний тип к’юарів. Для того, щоб їх створити на генераторі QR-кодів, необхідно зареєструватися. Динамічний тип використовують у бізнесі, рекламі чи маркетингу, де потрібно повністю контролювати свій код: оновлювати вміст, змінювати чи додавати посилання, виправляти помилки, відстежувати кількість, час і місце сканувань.
А динамічний треба вибирати для PDF, магазину застосунків, візитної картки плюс, соціальних медіа, Фейсбуку, відео, динамічного URL, галереї, події, MP3, купона, бізнес-сторінки, рейтингу, зворотного зв'язку, Google форми.
Статичні QR-коди можуть діяти необмежений або обмежений період часу. Це залежить від того, яка програма для генерації QR використовувалася. Наприклад, деякі генератори надають 14 днів пробного періоду, а потім статичний код перестає працювати і перенаправляє на сторінку з помилкою 404. Також він може не зчитуватися, якщо посилання видалили або змінили, що зробило його не сканованим. В інших випадках QR-код діятиме доти, доки він вам потрібен.
Щодо динамічних, то їх можна змінювати. Ви отримуєте повний контроль над кодом та його вмістом. Його можна редагувати необмежену кількість разів та відстежувати. Але це все платні послуги, тому для створення генератор QR вимагатиме від вас річну передплату.
Розпізнати QR-код можна на смартфоні через стандартну камеру або за допомогою однієї з мобільних програм. Також його можна відсканувати на комп'ютері, використовуючи спеціальний онлайн-сервіс. Вам знадобиться вебкамера або завантажене зображення коду.
1. Сканування QR-коду на смартфоні
Для того, щоб зчитувати код, вам знадобиться iPhone з iOS 11 або Android 9.0. Найпростіше сканувати його за допомогою звичайної камери мобільного пристрою, не використовуючи сторонні програми, хоча за потреби їх можна застосовувати. Щоб розпізнати к’юар-код, наведіть на нього камеру, натисніть спливаюче повідомлення, і контент відкриється у відповідній програмі. Якщо це посилання – то у браузері, а якщо контакти – то в адресній книзі тощо.
2. Зчитування QR-коду на комп'ютеріСканувати код на ПК можна за допомогою одного з онлайн-сервісів: Qrrd, Decode it!, ZXing, QR Code scanner та ін. Зайдіть на сайт одного з інструментів і відкрийте зображення з QR-кодом. Перетягніть його у вікно або натисніть на кнопку «Виберіть файл». Після цього вміст коду відобразиться на сторінці.
Жодних обмежень на кількість сканувань немає, тому куар-код може працювати стільки часу, скільки вам потрібно.
QR-код містить більше даних, ніж звичайний штрих-код, має вбудований захист від помилок, його легше зчитувати і друкувати, він безпечніший.
З поширенням куар-коду розширилися його функції. Він став універсальним інструментом для розвитку будь-якої бізнес-сфери. Квадрат із пікселями дозволяє не лише повідомляти про характеристики товару, а й активно просувати бізнес, збирати відгуки, залучати клієнтів. Варто лише зашифрувати потрібні відомості і помістити код на носій.
Використання QR-кодів допомагає бізнесу налагоджувати комунікацію з аудиторією, підвищувати впізнаваність, лояльність і довіру. Цей спосіб просування покаже споживачам, що перед ними сучасна компанія, яка стежить за трендами і впроваджує нові технології.
Щоб створити к’юар-код, знадобиться генератор QR-кодів онлайн, який пропонує Welovebrands. Це простий і зрозумілий інструмент, що дозволяє генерувати піксельні візерунки за три кроки за лічені хвилини.
Для iOS та Android процедура створення не відрізняється. Генератор допомагає отримати куар-коди з високою роздільною здатністю та дизайном, відповідним фірмовому стилю компанії, які можна використовувати як для друку, так і з комерційною метою.
QR-код можна використовувати у маркетингу для збільшення кількості переходів на ресурс. Зовнішній вигляд дуже важливий для рекламних кампаній. Кольоровий код привертає більше уваги, але надто яскравий – відштовхує, тому дотримуйтесь балансу. Уникайте приглушених тонів, адже такі коди буде важко відсканувати. Також зберігайте квадратну форму, так ви зможете збільшити швидкість завантаження контенту. І обов'язково перевіряйте інформацію перед друком.
QR-код на візитній картці – це спосіб зробити її сучасною і надати більше інформації споживачам чи партнерам. Завдяки завантаженню відео, музики, фото можна познайомити аудиторію з особливостями діяльності, перевагами, зразками робіт, а також підштовхнути до дій і дозволити постійно залишатися з вами на зв'язку. Така візитка здатна залучити важливих клієнтів.
QR-код для ресторану і кафе дозволяє розкрити всі можливості цифрового меню, щоб залучати клієнтів, економити час, підвищувати впізнаваність бренду. Код можна помістити на листівки, плакати, наклейки – там, де відвідувачам легше його відсканувати.
QR-код для YouTube можна використовувати для реклами. Користувачеві не доведеться переходити за посиланнями – він зразу відкриває вашу відеопрезентацію або ролик. Створення к’юар-коду з відео придатне для тих, кому потрібно розкрутити свій YouTube-канал. Тут допускається використання сміливих кольорів у візерунку.
QR-код для PDF – спосіб зробити документ зручнішим для надсилання (не через e-mail або месенджер). Ви зможете розповісти про можливості продукту, прописати інструкції, розмістити відгуки, поради. Тому такий код зручно використовувати у торговельній сфері, освітньому середовищі, будівельній галузі, громадському харчуванні, поштових поставках тощо.
QR-коди застосовуються і для прямих посилань на застосунки з App Store або Google Play, онлайн-верифікації облікових записів і даних, надання доступу до Wi-Fi, надсилання і отримання платіжної інформації та навіть для надгробків, щоб люди могли дізнатися більше про покійного.
Проте є товари, у яких QR-код відсутній. Наприклад, для маркування дротів, кабелів або будь-яких інших тонких виробів набагато зручніше використовувати звичайний штрих-код.
Розмір має значення. Великий куар-код помітніший, що підвищує можливість його сканування, а ще його простіше зчитувати. Мінімально допустимий розмір коду – 20х20 мм.
Розрізняють декілька видів коду за способами кодування даних. У них можна помістити різний обсяг інформації.
Таким чином, розрізняють дві версії коду: Micro QR Code та Standard QR Code. Перший варіант може містити до 35 цифр або 21 алфавітно-цифрового знака, а другий – до 7089 цифр або 4296 алфавітно-цифрових знаків.
Генератор QR-кодів онлайн дозволяє створювати статичні або динамічні к’юар-коди високої якості, оформляти їх відповідно до фірмового стилю, вибирати рамки, зберігати шаблони.
Скористайтеся генератором QR-кодів та отримайте ефективний інструмент для просування вашого бізнесу!
QR-коди в ідеалі повинні скануватися на будь-якому пристрої, тобто бути сумісними з різними камерами і операційними системами. Але вони працюють не завжди. Існує декілька причин, чому к'юар-код не можна відсканувати.
Перевірте функціонування коду на різних пристроях та у програмах. Також обов'язково самі відскануйте його у різний спосіб перед друком. Адже помилка може вам дорого коштувати.
К’юар-код може бути надрукований у .png або .svg високої роздільної здатності.
Хоча більшість безкоштовних генераторів QR використовують векторні формати у низькій роздільній здатності, файли у форматі .png з максимальною роздільною здатністю можна використати для друку. Але якщо ви хочете у подальшому їх редагувати, краще використайте .svg. Цей формат містить усі налаштування дизайну і з ним можна працювати у більшості векторних графічних програм. До того ж, він є оптимальним для друку QR-кодів.
Наш генератор QR онлайн дозволяє створювати статичні коди безкоштовно. Ви можете генерувати куар-код для URL-адреси, карток vCard, звичайного тексту, електронної пошти, SMS, Twitter, Wi-Fi та Bitcoin. Після створення його можна використовувати стільки, скільки потрібно.
Водночас безкоштовний генератор QR підійде не всім, адже такі коди мають мінус: згенерований статичний код не можна виправити. Тобто якщо ви помилитеся, потрібно пройти процедуру генерації знову. Тому обов'язково перевіряйте роботу вашого к’юар-коду на декількох сканерах перед тим, як надіслати зображення на друк. А щодо динамічного коду, то поки що наш безкоштовний сервіс не дає такої функції.